Leta i den här bloggen

torsdag 26 januari 2012

Fermenteringsskåp - Såganing, borrning innpassning av frontplatta

Nu är det dags att tillverka frontpanelen. Jag har köpt en 9mm tjock björkplywood på snickeriet i stenungsund. Sågar till ungefärliga ytterkonturer och märker upp vare jag vill ha hålen.


Dessa borr borrar mycket fina hål, det blir inga flisor i kanterna. Först borrar jag ca hälften på ena hållet vänder och borra det sista från andra hållet. Då blir hålen mycket fina och fullständigt avsaknade av flisor!

Denna länk nedan är film öppnas i nytt fönster.
Borrar i mognadsskåpspanelen!

Nu är alla hålen klara och skall såga upp för de fyrkantiga hålen!



Testar med de nya skyltarna om avstånden blir bra.

Dessa länkar nedan är filmer öppnas i nytt fönster.
Sågar sedan ut för de nya hålen!
Testar så att fuktregulatorn passar!

Sedan kontrollerar jag alla inpassningar.


Sedan kontrollerar jag den mot kylskåpet.


Nu är jag nöjd, fräser kanterna och målar med linolja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar