Leta i den här bloggen

tisdag 31 januari 2012

Fermenteringsskåp - baksidan av reglerpanel

UPPDATERING:

Jag har monterat en tätpackning för att fukten inte skall läcka in i elektroniken.



Sedan har jag testmonterat frontpanelen.



JAG GJORDE FEL! Temperaturegulatorn sticker ut utanför bakstycket, vad göra? Blir sur och går in.

Ni kan se den svarta utstickande delen vid plåten, attans.



SLUT UPPDATERING:


På mitt förra skåp gjorde jag en fast baklucka som var/är svår att öppna nu så vill jag ha en som är lättöppnad för elservice.

Hitta små mässinggångjärn som skall vara till luckan. Popnitar fast dessa och passar sedan in björkplywoodskivan.



Skruvar fast plywooden och fäster på kylskåpsdörrens innsida.





2 kommentarer:

  1. En öppningsbar lucka verkar vara en bra idé. Men jag skulle vilja göra en mer fukttät konstruktion. Har ännu inte kommit på hur jag ska lösa det.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att montera en gummipackning/anslagspackning som luckan tätar mot. En ungefärlig tätning blir motsvarande IP44

    Bilder kommer under veckan.

    SvaraRadera