Leta i den här bloggen

måndag 17 oktober 2011

Loggning av temp och luftfuktighet i fermenteringsskåp

Har nu loggat under en längre tid och justerat regulatorerna, fått detta resultatet

Tycker det är riktigt bra.

Det är nog svårt att reglera luftfuktigheten så mycket bättre med denna utrustning, en kollega blev mäkta imponerad, han har tidigare varit service ingenjör för klimatskåp och sa att "proffsskåp" inte reglerar så mycket bättre. Känns bra.

Dock jag jobbar vidare och har nu lagt ett bud på nytt fermenteringsskåp på Blocket hoppas kunna köpa det denna veckan. Har också hittat bra reglerutrustning från Indien, http://www.moltenmetalindicator.com
Har precis fått ett mail med manual nu väntar jag på prisuppgifter.

Tempen kan bli något bättre men slår nu ca 0,5 ºC grader upp och ner.

Förresten börvärdet på tempen är 12,5 ºC och luftfuktigheten 80 % RH

3 kommentarer:

  1. Är inne på att bygga ihop ett skåp samköp från Indien kanske är av intresse?

    SvaraRadera
  2. Nej de styrenheterna är för dyra 550 (HTC-3003)resp 260 (DTH-966) dollar och 200 dollar för sensor. Jag har redan flera PID regulatorer för tempstyrning men söker en(1)enhet både för temp och fukt. Mitt nuvarande skåp fungerar ypperligt men jag vill trimma in tempregeleringen på nästa. Har nu lagt bud på blocket på 2 st. Luftfuktigheten styrs av en enhet från forttex.com

    SvaraRadera
  3. Men annars Mario är jag intresserad att samköpa blir bättre frakt

    SvaraRadera