Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

Luftfuktare i fermenteringsskåpet

Nu har jag tröttnat!

Som luftfuktare i fermenteringsskåpen har jag använt Biltemas luftfuktare. Det har visat sig efter ca 10 garantibyten att dom är helt kass. Har sökt efter andra lösningar men inte funnit några jag egentligen vill ha.
Dom jag funnit är i mitt tycke för stora men har en fördel, man behöver inrte fylla på vatten hela tiden.

Har sökt runt och hittat en liten manick på ebay som används till dammar både inom och utomhus i trädgårdssammanhang. Principen är densamma som Biltemas, en liten vibrerande platta som men ultraljud gör dimma. Denna kommer jag att montera i en plastbehållare istället för en luftfuktare. Har klurat på detta länge får se om det fungerar. Länken till "Mist foggern"



3 kommentarer:

  1. Hej!

    Det var ett tag sen! Varit mycket nu när man är hemma!
    Har fått tag i ett skåp och ska försöka hinna koppla lite innan jag åker igen!

    Hur tänker du med denna? Som jag förstår ska den ligga i en skål med vatten. Är det så klokt? Borde varit bättre med någon form av behållare.
    Har du testat Honeywells som du länkade till mig en gång?

    Gjorde en omgång av Kristoffers Finocchio här i helgen på vildsvin. Hänger i förrådet som haft 83% och 12 grader ett tag nu. Lätt att hålla tempen där nu så jag körde en omgång!

    SvaraRadera
  2. Jag har en luftfuktare från Kjell som faktiskt har fungerat riktigt bra. http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/luftfuktare/luftfuktare-med-hygrostat-p40443.

    SvaraRadera
  3. Har kollat in denna, nu skall jag dock lösa det på annat sätt. Intressant!

    SvaraRadera