Leta i den här bloggen

onsdag 14 september 2011

Billiga rostfria köttkrokar

Hejsan alla där ute

Köttkrokar är onödigt dyra, varför jag funderade på att göra egna. Tittade runt på redan färdiga rostfria stänger. Tyckte även detta var för dyrt. Pratade med en svetsare som sa, banka av flussen på en svetselektrod och bocka den så har du svetselektroder mycket billigt. Sagt och gjort, fick mina gratis av ovan nämnda svetsare (han fick några öl) och gjorde enligt bilder. Då jag är allt för lat för att lägga ut bilder hänvisas ni till min facebook sida där bilder finns

Tillverka egna svetselektroder

Rostfria svetselektroder finns både på Jula och Biltema. Kostnaden/krok blir i skrivande tidpunkt ca 1.70 kr vilket jag tycker är bra jämfört med ex Nimas för 8:-/st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar