Leta i den här bloggen

tisdag 24 april 2012

Våg, fjädervåg

Uppdatering:

Fungerar alldeles utmärkt! Fick mina dynamometrar/fjädervågar idag blev glatt överraskad. Packade upp och dom såg fina ut. Fjädern känns bra och homogen, löper lätt hela vågskalan. Skall bli kul att långtidstesta. Visar bild.




Avläsningen är bra, korven kan ju hänga och mogna/torka och man kan följa skalans viktsavgång utan att starta eller stänga av något digitalt. Dessutom bra pris ca 68:-/st BRA GREJ!

SLUT UPPDATERING:

Har länge sökt en våg typ brevvåg som klarar av små vikter med hyfsad noggrannhet. Då bagegevågar och fiskevågar bara har en upplösning på ca 10 gram är det inte intressant. Sökte och sökte. Till slut hittade jag en fjädervåg, dynamometer som har de egenskaperna jag söker. Har idag beställt dessa 5. Här kan ni kika mer.  Då kan jag mäta viktsavgång kontinuerligt och följa torkprocessen.


2 kommentarer:

  1. Det vore ju bra om dessa fungerade, men kommer inte fjädern att bli utsliten med tiden och vikten fel?

    SvaraRadera
  2. Jo det är riktigt dessa fjädrar slits, har därför även köpt en kontrollvikt. Däremot TROR JAG att dessa fjädrar tål en hel del töjning.

    SvaraRadera