Leta i den här bloggen

tisdag 11 december 2012

Senapstillverkning + arg på Blogger/Google

Nu är tydligen mitt bildkonto fullt så jag kan inte lägga upp mera bilder, vill inte köpa mer lagringsutrymme av Blogger/Google så jag får se hur jag gör. Kanske egen domän eller byter till Wordpress.


Konstigt nog har jag aldrig gjort senap. Varför vet jag inte. Har nu blivit uppmuntrad av vänner att prova, så här blev det. Modifierade deras receptet lite.

Ingridienser:
  • 1,5 dl senapspulver (jag använde Colemans)
  • 2 dl grädde
  • 1 dl socker
  • 15 ml vitvinsvinäger
  • 15 ml Cognac 
Koka långsamt upp grädde, senap och socker. Drag av kastrullen efter uppkok och tillsätt vinäger samt cognac. 

Utseendet och konsistensen blev mycket bra men smaken.......mycket stark och konstig smak av aluminium metall? Detta har hänt mig tidigare vid korvtillverkning, när jag gjorde landjäger blev det en metallisk smak som jag aldrig kunde förlika mig med :-(

Skall låta den stå och se vad som händer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar